Monday, April 2, 2007

Sabir

Esimle gecen gun sabirli olmanin oneminden bahsediyorduk, konuda Selim in sabirsizligi. Tipki sen gibi sabirsiz dedi. Aslinda haklida ben biraz sabirsizim heralde, birseyler hemen olsun istiyorum, yani sonucunu gormek istiyorum. Bunu biran once ogreneyim derken bazen insan stratejik hatalar yapabiliyor, yani sabirli olmak lazim ozellikle Amerika gibi bir ulkede. Insanlar islerini aceleye getirmeden yavas yavas yapiyorlar, bazen patlayasiniz geliyor ama adamlar acele edip hata etmektense usulca yapip dogru yapiyorlar. Yani kamplumbaga misali, yavas ama emin adimlarla hedefe ilerleme, bizimkiside biran once olsun dusuncesiyle yapilan bircok hata. Sonucta kamplumbaga bizden daha once hedefe variyor oyle yada boyle, biz sadece hedefe ulasmamanin verdigi uzuntu ile kivranip duruyoruz. BAsliyoruz yerimizde saymaya, tabiki firsatlarda kacmis elimizden. Onun icin sabirli ve sakin olmak "cool" hepimize tavsiye edilir. Hem boyle sakin ve isini dogru durust yapan insanlari once Allah sonrada kullari sever...

1 comment:

Anne ve Bebisi said...

Hayatimda tanidigim en sabirli, en emin adimlarla hedefe ilerleyen, yavas ancak mutlaka sonuca ulasan, en cool insan esim sanirim:))

Umarim oglumuz da bu acidan babasina benzer:))) Yavas ama emin adimlarla ilerleyen sabirli bir insan olur:)

Bir de, insan yasadigi sisteme uyum sagliyor zamanla. Ben de cok tez canli ve sabirsiz bir insandim. Gerci hala cok sabirli oldugum soylenemez ama yillardir burda, bu sistemde sabirli olmayi, beklemeyi, yavas yavas ilerlemeyi ogrendim:)

Buralarda her sey yavas oldugu gibi, hayatta iktisadi acidan ilerleme de yavas ancak emin adimlarla oluyor:) Turkiye'de cok kisa surede zengin olup birden dusebiliyorsunuz ancak burada 2-3-5-10 yillik kalkinma planlarinda herkesin varacagi hedefler, ulasacagi noktalar belli. Tabi ayni sekilde hic kimse de birden bire dibe yuvarlanmiyor. Istikrar dedikleri bu olsa gerek:)

Siz iktisatcilar daha iyi bilirsiniz tabi:))